dimecres, 31 de gener del 2007

Sinopsi de la ponència de Jean-Pierre de KERRAOUL

En França, els 250 setmanaris locals són editats per petites empreses que, individualment, no tenien els mitjans per invertir en internet: la seva capacitat financera era insuficient per desenvolupar les seves webs i fer-les evolucionar. També era reduïda per accedir al mercat de la publicitat comercial, ja que per això és necessari un nivell d’audiència que un diari local no pot assolir tot sol.
Els diaris van decidir posar en comú els seus mitjans per créixer junts: van crear un web amb una aparença comuna i continguts per cada diari i una petita plataforma nacional d’anuncis. Els internautes tenien la possibilitat de passar els anuncis en línia, per a la publicació en el diari en paper i a la plataforma.

L’objectiu dels editors consisteix en reduir els costos, d’enriquir els seus coneixements tècnics en internet compartint les seves experiències i, sobre tot, arribar plegats a un límit màxim d’audiència suficient per obtenir la publicitat, mantenir els seus petits anuncis i guanyar diners a internet.